Sağlık Bakanlığı İzmir Kuzey Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği’ne bağlı Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi’nde meydana gelen çeşitli acil durumları ilgili hastane personeline iletebilmek için kullanılan “Beyaz Kod” ve “Mavi Kod” uyarı sistemi tatbikatı başarı ile gerçekleştirildi. Hizmet kalitesini arttırabilmek amacı ile önceden belirlenen senaryoya göre gerçekleştirilen tatbikat gerçeğini aratmadı.
“Mavi kod (Hayati Risk)”, “Beyaz Kod (Şiddet, Taciz)” senaryolarının başarı ile canlandırıldığını hastanede tatbikatı izleyen vatandaşlar uygulamanın yerinde olduğunu belirterek bu tür uygulamaların mutlaka yapılması gerektiğini dile getirdiler.
Senaryoya göre; Merkezi Hekim Randevu Sistemi MHRS’den randevusu olmayan, hastaneye geldiği zaman ise poliklinik sırası alamayan hasta yakını Başhekimlikte yetkili bir kişi ile görüşmek ister. Başhekim Yardımcısının hasta yakınıyla ilgilenmesine ve yardımcı olmaya çalışmasına rağmen hasta yakını sinirli ve gergin tavırlar sergiler. Kötü sözler kullanmaya başlayınca ve ses tonu yükselince koridorda durumu gören Başhekim Sekreterlik Birimi “Beyaz Kod” verir. Olayları izleyen diğer bir hasta yakını fenalaşarak yere yığılır ve “Mavi Kod”u aktive eder. Mavi ve Beyaz Kod Ekipleri olay yerine gelerek gereken müdahaleleri yaptıktan sonra olaylar sakinleşir.
Tatbikattan haberi olmayan diğer birim çalışanları ve vatandaşların olaya dahil olmak istemeleri senaryonun gerçeği aratmayacak performansta gerçekleştirildiğini göstererek herkesi gülümsetti.
Tatbikat Organizasyonundan Sorumlu Başhekim Yardımcısı Uzm. Dr. Deniz Dönmez “Kod uygulamalarını değerlendirmek, işleyişi daha iyi hale getirmek, eksiklerimizi tespit etmek amacıyla tatbikat yaptık. Personelin bu tarz durumlara hazırlıklı olması ve karşılaşacakları herhangi bir olumsuzlukta ne yapılması gerektiğini tatbikatlarla pekiştirmeye çalışıyoruz. Emeği geçen arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.” dedi.
Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi Yöneticisi Op. Dr. İlker Kızıloğlu ise “Şiddet olaylarını bildirmek ve gerekli hukuksal desteği sağlamak üzere Sağlık Bakanlığının uyguladığı “Beyaz Kod” uygulamasında başvuruların azaltılması için çalışmalar sürdürüyoruz. Konu ile ilgili yapılan tatbikatı değerlendirerek eksiklerimizi tespit edip çalışanlarımız ve hastalarımız için daha mükemmel bir hizmete ulaşılabilmeyi hedeflemekteyiz.” dedi.